lauantai 20. toukokuuta 2017

Kauneudenhoitoa

Moikka kaikille!

Nyt lupaan, että olen itse kirjoittanut tämän postauksen kokonaan. Tiedän, että tähän tulee menemään parikin päivää aikaa, koska ajatus ei kulje ja motivaatiokin hakusessa. Aihetta on miksi kirjoittaa ja toinenkin erikoispostaus on kirjoitettavana, jonka laitan heti tänne, kunhan saan sen valmiiksi. Viimeisimmän postauksen kirjoittajana en ollut minä, vaikka se kirjoitettiin minun näkökulmasta. Olen ulkoistanut joitakin postauksia äidin kirjoitettavaksi. Tekstin jonka olen itse saanut kirjoitettua on erittäin töksähtelevää ja tylsää luettavaa. Olen siis tehnyt äidille pohjan tekstille, mutta se sitten lihotti sitä tekstiä. Tarkat huomasi, jotka tietävät minun kirjoitustavan, että en minä kirjoita tuolla tavalla. Johonkin aikaan päivästä tuntuu aina sille, että nyt tulee tekstiä ja paljon. Koneelle kun menen ja kirjaudun bloggeriin, niin ajatus katkeaa heti eikä mitään tekstiä tule ulos. Ulkoasun sain eilen illalla vähän järkevämmäksi sekä mietittyä tätä koko hommaa. Yritän jatkossa laittaa 1-5 postausta kuukaudessa tänne, riippuen siitä onko aihetta mistä kirjoittaa, kun kuulumispostausten kirjoittaminen on vielä hankalempaa. Onhan tämä vähän "raskasta" kirjoittaa kahta blogia, ennen saatoin kirjoittaa molempiin blogeihin yhdessä illassa tekstin ja sen kyllä huomasi, kun ne oli lyhyitä ja töksähtelevää luettavaa molemmissa. Kaverit ja äiti on jaksanut kannustaa mua kirjoittamaan edelleen Jeminan blogia edes sillon tällöin. Lukijamäärät ovat laskeneet pystysuoraa alas, eikä käyntikertojakaan paljoa ole. Uskon, että kesällä saan enemmän aiheita mistä kirjoittaa yms.  Bloggaamista on helpottanut se, että tein itselleni bujon (bullet journalin), jossa on tärkeimpiä asioita mm. postausideat, css-koodeja ja muita blogiin liittyviä asioita. Mutta ei enempää tästä aiheesta, vaikka kirjoittamista olisi. Harkitsen tästä erillistä postausta, kun keksin järkevän otsikon ja sisällön. 

Itse asiaan, eilen minulla oli kasvojenhoito. Sain vuosi sitten lahjakortin ja nyt vasta jaksoin raahauta sinne ja se kannatti. Sieltä päästyäni äiti sanoi, että puolen tunnin päästä on Jeminan sorkkien operointi. Kotiin ajettiin lievää ylinopeutta, sekä ohitimme sorkanhoitajan, että ehditään vaihtaa vaatteet ja suostutella Jemina tarhasta. Jemina katsoi tarhassa, että mikähän se tuo on? Se hyppäsi ilmaan, kun ne ottivat sen laitteen pois kyydistä ja siitä kuului rysähdys. Viimeksi Jemina käveli ilman ongelmia siihen laitteeseen, mutta nyt sen sai vetää sellaisilla erikoispäitsillä ja laitteella sinne. Jarrut päällä meni koko matkan sinne ja sitten roikkui korvat, kun pelotti selvästi, että mihin tässä joutui. Erittäin hyvä ajoitus oli sorkanhoidon suhteen, Jeminan tarha on ollu mutainen syksyllä ja nyt keväällä. Sillä oli kantasyöpymä sorkissa, ei ollut onneksi mennyt liian pahaksi. Tein illalla Jeminalla navetan viereen kuivalle kentälle väliaikaisen tarhan, että sorkat parantuu ja toinen tarha kuivuu. Jemina katseli monta kertaa taaksensa, kun se tuli sieltä laitteesta pois. Ensi syksynä on seuraava hoitokerta, jos mitään ihmeellistä ei tapahdu. 



 Minulle kuuluu myös hyvää. Koulu loppuu 8 tai oikeastaan 9 päivän päästä, jos lauantai lasketaan mukaan. Viime viikolla olin tetissä lehmätilalla, on nuo lehmät aivan ihania otuksia. Mulla on nyt kokemusta sonnitilasta sekä lehmätilasta ja kyllä olisin mielummin joskus töissä jollakin lehmätilalla. Monipuolisempaa työskentelyä eikä vain sitä appeen tyrkkimistä ja kuivittamista. Kun koulut loppuu, niin seuraavalla viikolla mulla alkaa kesätyöt tallilla. Olen koko kesäkuun töissä, paitsi juhannusviikko on ns. oikeeta lomaa. Kaksi viikkoa tallilla ja viikko kotona. Odotan innolla kesätöitä, mutta toivottavasti ilmat lämpenee siihen mennessä. Ei tämän postauksen kirjoittamiseen mennytkään niin kauaa kuin kuvittelin, tämähän sujui hyvin ja on kokonaan minun kirjoittama. 




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti